תפריט

2018-09-16-11-12-54-723rfsdqsejldlmhguzfugfxqrsi_UserMedia logo-s

חקר שוק הדור החדש – הכל על שיתוף הפעולה בין eBay ל-Terapeak

מסחר באיביי ב2021 מתבצע ביעילות ובעזרת כלי עזר רבים שמסייעים לנו הסוחרים גם במציאת המוצרים וגם בתפעול ההזמנות. לאחרונה מעצמת המסחר השלימה רכישה של תוכנת Terapeak הוותיקה לחקר שוק באיביי.

איך זה משפיע עלינו הסוחרים? האם התוכנה באמת איכותית ויעילה? איזה פיצ’רים חדשים התוכנה מציעה לנו? כמה היא עולה?

יצאנו לבדוק.

 

הכירו את תוכנת Terapeak:

חברת חקר השוק Terapeak

תוכנת חקר השוק Terapeak מציעה לסוחרים באיביי פיצ’רים מאוד יעילים למסחר בשנת 2021

חברת Terapeak הוותיקה נוסדה בשנת 2002 בטורונטו שבקנדה על ידי אנדריי סוקאו. אנדריי שם לנגד עיניו מטרה אחת ויחידה כשהקים את החברה – לספק מענה איכותי לסוחרים באינטרנט לניהול העסק שלהם.

בשנים האחרונות תחום המסחר באינטרנט זוכה לתנופה אדירה, לזירות המסחר הגדולות איביי ואמאזון מצטרפת גם Etsy שלוקחת נתח שוק לא קטן בכלל וכמובן המסחר הפרטי בחנויות וורדפרס ושופיפיי מתעצם מיום ליום לכן חברת eBay הודיעה לאחרונה על השלמת הרכישה של Terapeak שהתחילה אי שם בסוף 2017. הרכישה הושלמה רק לאחרונה מכיוון שבאיביי שילבו בהדרגתיות ובפיתוח ייחודי את התוכנה לחקר שוק עם הפלטפורמה העוצמתית שלהם כדי להגיע למקסימום חווית משתמש בשילוב בין המערכות.

“קרוב ל2 מיליון מוכרים מנהלים במהלך היום-יום בצורה שוטפת את העסק שלהם דרך הסלר-האב באיביי, שילוב היכולות האנליטיות המיוחדות של תוכנת Terapeak תסייע למוכרים שלנו להצליח אפילו יותר ולנהל בצורה יעילה יותר את העסק שלהם בפלטפורמה שלנו. יתרה מזאת, אנו מחויבים להיות השותף הטוב ביותר עבור הסוחרים שלנו ותמיד נשאף ליצור פלטפורמת מסחר חזקה ויציבה ושילוב של Terapeak בתוך ה-Seller Hub יסייע לסוחרים ממציאת היסטוריית מכירות 3 שנים אחורה ועד השוואות מכירים ושיפור ביצועי מכירה וככה הפלטפורמה עצמה תעזור לסוחרי איביי לגדול ולהגדיל את העסק שלהם”. דבריו של בוב קופבנס – סגן נשיא מכירות B2C באיביי.

“הרכישה של איביי הייתה מאוד הגיונית עבור כל המעורבים ובמיוחד עבור לקוחות החברה שלנו, אנו שמחים להמשיך בחזון החברה לייעל את ההתנהלות בפלטפורמה של איביי ולהעצים את הסוחרים ואת העסק הפרטי שלהם על מנת להגיע לביצועים מקסימליים. עם הזמן היכולות של Terapeak ישתלבו באופן טבעי בתוך ה-Seller Hub של איביי ויספקו לסוחרים מקום אחד מרכזי לניהול העסקים שלהם”, הוסיף קווין נורת’ מנכ”ל ונשיא Terapeak.

לאחר השלמת הרכישה והתממשקות מלאה של Terapeak ל-eBay בתחילת שנת 2021 בהחלטה משותפת של החברות, בסיס חברת Terapeak יישאר עדיין בקנדה.

 

פיצ’רים חדשים שמציעה לנו התוכנה:

בין אם אתם חסידים של זיק אנליטיקס המפורסמת, עושים חקר שוק בצורה ידנית או מחכים בקוצר רוח להשקה של התוכנה החדשה והמתקדמת לחקר שוק באיביי – 21Drop, כולנו משתמשים בכלים כאלו או אחרים במהלך עבודה כדי למצוא את המוצר החם הבא, אז למה בעצם כדאי לנו להשתמש גם ב – Terapeak?

 

יתרונות ופיצ’רים מרכזיים שיש ל-Terapeak להציע לנו:

 

  • ניטור מתקדם – Terapeak מציעה לנו הסוחרים לנטר את כל העסקאות שהתבצעו בפלטפורמה של איביי ב22 זירות המסחר הקיימות עד 3 שנים אחורה! מתאים במיוחד עבור אנשים שבונים את העסק שלהם באיביי על בסיס דאטה וסטטיסטיקות מעסקאות עבר שהתבצעו ורוצים לחזות בצורה מדויקת לאן הרוח נושבת.
  • מציאת מוצרים חמים – דרך התוכנה ניתן יהיה להישאר במעקב מתמיד על הקטגוריות והמוצרים החמים שנמצאים כרגע בפלטפורמה – איזה מוצרים נמכרו באופן תדיר יותר, לאילו מוצרים יש יותר ביקוש ו-Watchers ואולי הכי החלק הכי משמעותי: מה שול הרווח הפוטנציאלי שלנו ממכירה של המוצר. חקר שוק באיביי מעולם לא היה נוח יותר!
  • עדכון מלאי – רובנו מחזיקים למעלה מ30-40 מוצרים בחנויות שלנו, עדכון מלאי של כל מוצר באופן יחידני יגרום לנו לשרוף שעות רבות של עבודת נמלים מול המחשב, בעזרת Terapeak כעת ניתן לעדכן את המלאי למוצרים הרצויים לאחר השוואת מחירים ובלחיצת כפתור.
  • חקר מתחרים מתקדם – התוכנה נותנת לנו את האופציה להיכנס לעומק בכל מה שקשור למוצרים זהים למוצרים שאנחנו מוכרים כולל אפשרויות סינון לפי דרופשיפרים לפי מדינת מיקום המוכרים ולפי מדינת מיקום הקונים של אותם מוכרים.
  • גישה לספקים ויצרנים – מעכשיו יהיה ניתן לאתר את הספקים הטובים ביותר עבור המוצרים שלנו, כולל אפשרות של הגעה עד ליצרן עצמו! לאחר הגעה לספק ניתן יהיה לייעל את דף המוצר ולהתאים מילות מפתח רלוונטיות שלא השתמשנו בהם בעת פרסום המוצר. ניתן גם לקבל את מילות המפתח שבהם המתחרים שלנו משתמשים כדי להיות מדורגים גבוה בחיפוש בeBay.
  • כניסה לשווקים חדשים באיביי – המערכת של Terapeak תאפשר לנו לנתח את כל זירות המסחר של איביי למוצרים שאנחנו כבר מוכרים בחנות שלנו וגם למוצרים שעדיין לא התחלנו למכור, עכשיו יהיה ניתן גם לבצע דרופשיפינג מאיביי לאיביי בצורה מתקדמת (מאיביי אירלנד לאיביי קנדה, מאיביי גרמניה לאיביי איטליה וכו’).
  • ניטור התקדמות אישית בעולם האיקומרס – דרך Terapeak ניתן יהיה לנטר ולעקוב אחר ההתקדמות האישית של העסק שלנו בתוך איביי, חיבור מהיר של התוכנה מציגה לנו גרף צמיחה, סטטיסטיקות, מטרות ועוד.

מדריך מלא לשימוש בתוכנה של Terapeak (אנגלית)

 

צעד מפתיע של חברת eBay וממה הצעד נובע?

אחת ההפתעות הנחמדות (או שאולי לא?) בעסקת הרכישה של Terapeak על ידי איביי היא העובדה שהמערכת המורחבת לחקר שוק באיביי מגיעה אלינו, הסוחרים – בחינם.

הסיבה שההחלטה הזאת גורמת לנו להרים גבה היא העובדה שאיביי מנסה בכל כוחה להשאיר את הסוחרים אצלה במערכת בכל מחיר, היא מונעת התרחבות של חברות קטנות בתחום המסחר וקונה מכל הבא ליד – לTerapeak הקנדית מצטרפים רשימת סטרטאפים וחנויות מכל רחבי העולם: מוטורס הבריטית שהיא גם הרכישה האחרונה של איביי, SalesPredict החנות הישראלית המעולה וכמובן הרכישה הגדולה של Braintree חברת התשלומים האמריקאית שנמכרה ב800 מיליון דולר.

מצד אחד זה נשמע שאיביי עושה הכל כדי לייעל את עבודת הסוחרים שלה בפלטפורמה וזה נכון, אך יחד עם זאת, ניקוי איטי ומדויק של המתחרות הקטנות עוזר לאיביי להגיע לשליטה כמעט מלאה בשוק המסחר ומיום ליום היא נהפכת למונופול בתחום הזה.

 

אז מה צופן לנו העתיד?

לצד הרכישה המעניינת שאיביי ביצעה שוק המסחר האינטרנט ממש לא אמר את המילה האחרונה, אלפי חברות מתחרות על ליבם של הסוחרים עם עזרים ושיפורים אטרקטיביים לחקר שוק.

סוחרים רבים, באיביי בפרט צריכים להתמודד עם תחרות יום-יומית בלתי פוסקת וצריכים לשפר ולייעל את החנויות שלהם באופן שוטף כדי לייצר מכירות יומיות ולהגדיל את המודל העסקי מיום ליום.

ציפור קטנה לחשה לנו שתוכנה ייחודית לחקר שוק באיביי שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים – 21Drop, צפויה לעלות לאוויר בחודשים הקרובים ולספק ביצועים מרשימים לסוחרים באיביי.

התוכנה תשים דגש על מציאת המוצרים הפוטנציאלים והחמים ביותר בשוק העולמי ותעבוד עם איביי בצורה מלאה ונוחה, שמה של התוכנה נובע מהפונקציונליות הייחודית שלה: היא משלבת 21 אלגוריתמים שעובדים בו זמנית על מנת למצוא את המוצרים החמים ביותר בשוק וגם כאלה שעוד לא הגיעו לשוק העולמי.

מי יודע, אולי הספינר הבא עוד לפנינו?

about

המסלולים שלנו